האזינו • סערת הקלטת תפילות השבת של המטאור החזני הצעיר

    דוד לזר 2 Comment on האזינו • סערת הקלטת תפילות השבת של המטאור החזני הצעיר
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עולם החזנות של שנת 2016 הוא לא דרמטי במיוחד, פה קונצרט חזנות ושם שבת חזנות, סינגלים שיוצאים לאור וחזנים חדשים שנחשפים ומתגלים.

    דיונים רבים על נושאים שונים נשמעו בעולם זה כבר שנים רבות, ואחד מהם הוא סביב ההיתר להאזין להקלטה מתפילות השבת שבוצעה בעיצומה של השבת, על ידי גוי, על ידי חילוני או על ידי יר"ש שהניח את מכשיר ההקלטה בבית הכנסת עוד קודם יום השבת.

    דיונים הלכתיים רבים נשמעו סביב הנידון, אולם השבוע מי שהחזיר את הנושא לסדר היום החזני הוא החזן הצעיר והמבטיח מוטי בויאר, תלמידו של החזן הירושלמי שלויימל'ה אייזנבך, ומי שקולו מזכיר באופן ייחודי את גדול חזני כל הדורות החזן יוסל'ה רוזנבלט.

    הסערה החלה לאחר שמאן דהו פרסם ביוטיוב הקלטה מעיצומה של תפילת השבת שהתקיימה בבית הכנסת האגדי 'בית אל' בבורו פארק בשבת פרשת זכור תשע"ה, כשלפני העמוד עבר החזן בויאר בליווי מקהלה מקומית.

    חובבי חזנות רבים העידו שהביצוע המדובר של החזן בויאר שבו הוא נשמע מבצע את 'תתברך צורינו' מתפילת השחרית של שבת, הוא קסום וכי אין בדורנו חזנים עם יכולת ופה שכזה, אולם רבים הביעו את מחאתם על ההקלטה שבוצעה בעיצומה של יום השבת.

    ברויאר

    מי שנזעק לעניין הוא החזן בויאר בעצמו שהבהיר מעל כל במה כי אין לו יד בדבר, "ההקלטה התבצעה ללא ידיעתי. ולמיטב ידיעתי (כך נאמר לי) מי שהקליט אותה, הניח את ההקלטה מערב שבת".

    בשיחה עם אתר 'קול חי' מבקש בויאר להדגיש שוב כי "בפירוש אני מעדיף שלא תהיינה הקלטות מהתפילות שלי, וגם בתפילה הזו לא ידעתי שמישהו מקליט".

    בפורום הוותיק 'לשמוע אל הרינה ואל התפילה' באתר 'בחדרי חרדים' כתב מאן דהו את התרשמותו מאותה השבת, "החזן מוטי בויאר ידוע בעבר כתלמידו של החזן שלמה אייזנבך, וכי הוא מרבה להתפלל בסגנון של רוזנבלט", לדבריו, "תפילת שבת בבוקר, השבת הייתה מושלגת והיא השאירה רושם רב על המתפללים הרבים שמילאו את ביהכ"נ".

    "מאות שוחרי חזנות, ה"מבינים" באו ל"תחיית המתים" של יוסל'ה רוזנבלט להאזין ליצירותיו ולביצוע מושלם של החזן בויאר שהוא חזן צעיר וכשרוני ששר בצורה יוצאת מן הכלל, ועוד ידו נטויה".

    האזינו ליצירה שעוררה את הסערה:



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מדהים קול עמוק מאוד למה לא שומעים עליו?